Comisia Europeană va transmite în perioada imediat următoare, oficial, decizia privind deblocarea Programului Operaţional Sectorial Transporturi 2007-2013, a anunţat, vineri, Ministerul Transporturilor.
Prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T), României i s-au pus la dispoziţie fonduri în valoare de peste 4,5 miliarde de euro. Acestea pot fi folosite, potrivit celor patru axe trasate de program, fie pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere, feroviare şi navale care să lege România de celelalte state europene, fie pentru construcţia de drumuri, autostrăzi şi căi ferate, în scopul îmbunătăţirii infrastructurii naţionale de transport.
Autostrăzile Timişoara-Lugoj, Orăştie-Sibiu, Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva depind de deblocarea POS-T, scrie gandul. info.
În aceeaşi situaţie sunt şi variante ocolitoare ale oraşelor Bacău şi Braşov, precum şi proiectele de reabilitare a unor drumuri naţionale.
În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, cel mai costisitor proiect îl reprezintă reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, pentru care guvernul a alocat 719,1 milioane de euro anul viitor şi peste 674,1 milioane de euro în 2015-2016.
Linia de cale ferată între Braşov şi Simeria face parte din Coridorul IV paneuropean, autorităţile vizând modernizarea liniei astfel încât această să fie adecvată circulaţiei trenurilor cu viteză maximă de 160 de km/h.
Comisia Europeană va transmite în perioada imediat următoare, oficial, decizia privind deblocarea Programului Operaţional Sectorial Transporturi 2007-2013, a anunţat, vineri, Ministerul Transporturilor.
Prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T), României i s-au pus la dispoziţie fonduri în valoare de peste 4,5 miliarde de euro. Acestea pot fi folosite, potrivit celor patru axe trasate de program, fie pentru modernizarea ş