Exploratorii care caută resturile avionului Lockheed Electra pilotat de Amelia Earthart şi care s-a prăbuşit în 1937 au reuşit să identifice semnale ale sonarului care ar putea indica locul unde se află resturile aeronavei.
Potrivit "Discovery News" cercetătorii au identificat o anomalie a sonarului care bănuiesc că ar fi epava avionului, păstrat în formă integrală, aşa cum se şi credea până acum despre aeronava pilotată de Amelia Earhart şi care a dispărut deasupra Oceanului Pacific.
Datele colectate de cercetători şi analizate la Institutul de Imagistică Oceanică din Honolulu au arătat că, deşi iniţial se observaseră "rupturi" ale semnalului transmis înapoi de epavă, acestea erau doar anomalii, iar scufundată în Oceanul Pacific ar putea fi chiar epava istorică.
Anomalia este compusă din două lucruri: un obiect destul de înalt pentru a avea o umbră şi o "coadă", care ar putea fi o urmă făcută de avion în momentul aterizării sau resturi împrăştiate. Dacă sonarul a identificat corect, obiectul care aruncă acea umbră ar avea aproximativ 10 metri lungime şi ar fi drept.
Ric Gillespie, directorul Grupului International pentru recuperarea avioanelor istorice a declarat pentru Discovery că "vestea bună e că atunci când am corectat imaginile colectate, acestea arătau şi mai interesante. Arată din ce în ce mai mult ca Electra".
"Liniile lungi şi drepte snt rare în natură şi mai ales în recifurile de corali. Probabilitatea ca acesta să fie un obiect făcut de oameni a crescut semnificativ", a mai spus Gillespie.
La 563 de kilometri de destinaţia finală
Epava se află lângă insula Nikumaroro, un atol tropical fără locuitori, în sud-vestul republicii Kiribati. Semnalele venite de la sonar arată că este amplasată mai departe de resturile navei SS Norwich City, care s-a scufundat în 1929. De asemenea, un număr important de artefacte descope