Autostrăzile nu au fost niciodată punctul nostru forte. Drumurile proaste ne-au adus de multe ori titlul de “ruşinea Europei”, aşa că mai putem doar visa că vom intra, totuşi, la un moment dat, în rândul lumii. Comisia Europeană a anunţat că ne-ar putea debloca în curând suma de 4,5 miliarde de euro pentru infrastructură, pe care de un an e pus… “sechestru”! Autostrăzile nu au fost niciodată punctul nostru forte. Drumurile proaste ne-au adus de multe ori titlul de “ruşinea Europei”, aşa că mai putem doar visa că vom intra, totuşi, la un moment dat, în rândul lumii. Comisia Europeană a anunţat că ne-ar putea debloca în curând suma de 4,5 miliarde de euro pentru infrastructură, pe care de un an e pus… “sechestru”!
Încă din 2007, României i-au fost alocate 5,7 miliarde de euro pentru transporturi, sumă din care 4,57 miliarde de euro reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene. Cum însă la noi, acolo unde sunt mulţi bani, apar şi tunurile “băieţilor deştepţi”, Comisia Europeană a blocat încă de anul trecut accesul la peste 4,5 miliarde euro, din cauza fraudelor depistate.
Suspecte au fost... 22 de contracte, însă până acum doar patru au fost demonstrate. E vorba de cele pentru construcţia autostrăzilor Orăştie - Sibiu, Nădlac - Arad şi contractele de reabilitare a două drumuri naţionale. Vestea bună este însă că reprezentanţii Comisiei Europene au revenit la sentimente mai bune în ceea ce ne priveşte, astfel că, la sfârşitul săptămânii trecute, comisarul european pentru politică regională Johannes Hahn a declarat că urmează să fie anunţată deblocarea Programului Operaţional Sectorial Transporturi pentru România.
“Nu pot anunţa deblocarea finală astăzi, pentru că trebuie să soluţionăm câteva formalităţi administrative. Sunt foarte încrezător că în cursul săptămânii următoare (n.r. - aceasta) vom putea face anunţul final”, a declarat acesta, dup