În cei 13 ani, cât a durat construcţia podului peste Dunăre, autorităţile române n-au fost în stare să finanţeze şi să realizeze reabilitarea drumului de la Craiova la Calafat.
Vineri a fost inaugurat noul pod peste Dunăre, care leagă Calafatul de Vidin. Aşadar, pod avem, însă utilitatea lui rămâne deocamdată îndoielnică, pentru că drumul până acolo se dovedeşte un adevărat calvar pentru şoferi.
Craiova, primul test
Ca să ajungi la acest pod, trebuie mai întâi să treci prin Craiova. Iar asta se dovedeşte o primă probă de foc pentru şoferii care vin fie dinspre Valea Jiului, fie dinspre Valea Oltului.
Venind dinspre Târgu Jiu, prin Filiaşi, orice mijloc de transport trebuie să traverseze Craiova, prin traficul infernal din acest oraş, pentru că de la Işalniţa nu există nici o şosea ocolitoare către drumul Calafatului (DN 56). Şi nici nu va exista, întrucât actualul guvern a decis să renunţe definitiv la ideea închiderii inelului de şosele din jurul Craiovei, adică să ducă Centura de Sud de la Branişte până la Işalniţa. Aşa că drumul către Calafat va însemna o traversare a Craiovei pe bulevardul Râului, reabilitat parţial, apoi făcut din nou praf de lucrările de canalizare. Ca să nu spunem că pe vreo doi kilometri din acest bulevard se merge pe o porţiune cu o singură bandă pe sens şi gropi cu duiumul, pentru că administraţiile locale din ultimele două decenii n-au fost în stare să pună capăt disputei cu comuna Podari cu privire la apartenenţa administrativă a acestei şosele. Apoi, din cartierul Romaneşti se intră pe aşa-zisul drum naţional. În fapt, doar un soi de drum judeţean mai îngust, teribil de aglomerat, mai ales din cauza căruţelor care circulă nestingherite prin această zonă.
Dacă e să mergi către Calafat dinspre Valea Oltului, nici această variantă nu e mai uşoară. Pentru că aşa-zisa Centură Ford, care leagă E 574 (Craiova-Balş-