Social media este singurul mediu în care nu este nevoie să cheltuieşti mai mult decât concurenţii tăi pentru a fi mai vizibil, spun specialiştii The Bridge™ GolinHarris Bucureşti. Echipa The Bridge™ dezvăluie câteva dintre tacticile de comunicare online cu care lucrează zi de zi, în gestionarea a peste 20 de conturi de Facebook ale unor mari branduri din România, din domenii că FMCG, retail, auto, telecom, healthcare, financiar.
"Ne-am gândit să strângem într-un loc toate aceste insight-uri, tocmai pentru că acum, pentru fiecare brand în parte, e mai important decât oricând să se diferenţieze în comunicarea din Social Media. Este esenţial să abordăm diferit şi creativ utilizatorii, pentru a-i păstra cu noi. Sfaturile noastre nu au pretenţia că sunt exhaustive, dar sunt câteva idei de la care plecăm pentru a creşte noi canale de comunicare şi pentru a ne îndrepta mai mult către comunicarea creativă şi personalizată", spune Raluca Duta, Community Manager, GolinHarris.
Anca Bundaru, Digital Communication Manager, GolinHarris a explicat că nu toţi oamenii rezonează la imaginile cu pisici şi nu toţi se agită pe stilul Harlem Shake şi de aceea, trebuie să găseşti poveştile cu care rezonează audienţa ta şi să le spui bine. "Una dintre reguli ar fi să petreci doar 10% din timp creând conţinut, iar în rest să te ocupi de interacţiune, monitorizare şi descoperirea de insight-uri despre audienţa ta. Dincolo de obiectivele de comunicare, este fundamental că brandurile să respecte dreptul la intimitate al utilizatorilor", spune aceasta.
1. Urmăreşte constant Twitter şi Facebook, în special influencer-ii şi oamenii din zonă de interes pentru brandul tău. Obişnuieşte-te că la fiecare final de zi să tragi concluzii despre subiectul zilei pentru fiecare canal în parte; urmăreşte cum a acţionat concurenţa, pe cine a implicat în campanii. Astfel, vei avea constan