Sintagma "propaganda basista" este frecventa pe net si in anumite emisiuni TV. Nu iese foc fara fum - nu foloseste nimanui daca ne facem ca nu o vedem. Dar cine incearca sa afle ce se ascunde in spatele serviciilor de propaganda din 2004 incoace are de raspuns la o intrebare: sunt ele o reactie la atacurile adversarilor, ori adversarii reactioneaza la atacurile "scutierilor" prezidentiali?
De remarcat ca propaganda agresiva nu caracterizeaza democratiile avansate. Ce sa fi provocat resuscitarea serviciilor de propaganda? De vina ar fi imensa frustrare a presedintelui caruia urmeaza sa i se termine mandatul, ori teama ca ar putea pierde din putere sau ca altcineva ar putea avea initiative personale fara a-l consulta si a-i primi acceptul. De verificat.
Cum a (re)aparut ideea de propaganda?
A venit la Cotroceni pe un mesaj anticoruptie, anticomunist, antipopulism, in general, anti... Ne-a descris apoi statutul de presedinte jucator fara a sesiza ca din activitatea prezidentiala lipseste tocmai dimensiunea constructiva, ceea ce s-a dovedit premonitoriu.
Azi realizam ca "jucator" nu inseamna neaparat ceea ce ni s-a spus de la inceput: orice joc, inclusiv la bursa sau poker, presupune respectarea unor reguli, pe cand jocurile politice initiate in cele doua mandate nu prea au avut legatura cu regulamentele, darmite cu fisa postului ori interesul general.
Atunci cand mediile au remarcat discrepante intre ceea ce si-a propus si ceea ce pune in opera, au inceput atacurile impotriva lui Basescu, motiv pentru care au aparut ca din senin asa-zisii "scutieri", "oamenii mariei sale".
Sunt jurnalisti, activisti, realizatori de televiziune, comentatori, analisti, ziare si posturi TV pentru care, indiferent ce face, Traian Basescu e ridicat in slavi, iar zisele sale, multiplicate si raspandite in cele patru zari.