Şoseaua Transalpina, cea mai înaltă din România, este deschisă traficului rutier în regim de şantier; pe anumite porţiuni de pe marginea drumului, se mai pot observa cantităţi de zăpadă, care însă nu pun în pericol participanţii la trafic.
Potrivit reprezentanților Secției Drumuri Naționale, cele mai multe probleme le pot pune stâncile, grohotişul şi pietrişul, care oricând se pot desprinde de pe versanţi şi pot ajunge pe carosabil. Ion Tudor, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj, a declarat că şoseaua este circulată şi în aceste condiţii, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu poate interveni prea mult în zonă. „Drumul este predat constructorului, respectiv firmei Romstrade, încă din anul 2008, iar lucrările sunt executate în proporţie de 90%. Chiar dacă asfaltarea este executată în mare parte, mai sunt de realizat două tipuri de lucrări care sunt deosebit de importante pentru siguranţa traficului. Sunt deja mulţi turişti care tranzitează Transalpina şi noi am curăţat tot ce s-a putut. Foarte multe stânci au căzut în ultima perioadă şi le-am îndepărtat de pe şosea. În continuare menţinem utilajul în zonă pentru a interveni ori de câte ori va fi nevoie. Este necesar ca lucrările de consolidare a versanţilor să fie efectuate, pentru siguranţa traficului. După părerea mea, mai e de lucrat din acest punct de vedere cam 80%, fiind executat doar 20%. Pe lângă aceasta este nevoie şi de parapet pe margine. În rest, mai e o lucrare la un podeţ, unde trebuie să fie turnat şi asfaltul, dar şi finalizată lucrarea pe o porţiune unde drumul este îngustat. Este obligatoriu să fie realizate toate aceste lucruri pentru a avea un trafic sigur, pentru că toată vara vor fi foarte mulţi turişti români şi străini, cu maşinile sau cu motocicletele“, a precizat Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj.
Şoseaua T