Gazprom-Media, o subsidiară a gigantului „Gazprom”, are cea mai extinsă reţea de posturi de televiziune şi radio, ziare, portaluri din fosta URSS, arată o analiză realizată de experţi de la agenţia RBK din Rusia şi centrul de analize Kwendi din Ucraina.
Companiile ruseşti ocupă primele zece locuri într-un top al celor mai mari 25 de grupuri media din fosta URSS.
Topul este condus detaşat de Gazprom-Media cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de dolari şi care controlează posturile de televiziune NTV, TNT şi NTV-Plus, posturile de radio „Eho Moskvy” şi „Sport-FM”, compania de film „NTV-Kino”, agenţia de publicitate „NTV-Media”, editura „Semi dnei”, ziarele „Tribuna” şi „Izvestia” etc. Gazprom-Media este urmată de compania Yandex şi holdingul "Pervâi Kanal“.
În afară de grupurile ruseşti în top au intrat şi cinci companii din Ucraina şi trei din Kazahstan. Dintre companiile din Ucraina cel mai sus în top, pe locul 11, se află StarLightMedia din Ucraina, grup controlat de miliardarul ucrainean Victor Pinciuk, care include şase posturi TV, şase posturi de radio şi trei ziare.
De notat că principalele holdinguri mass-media din Rusia sunt prezente masiv şi pe piaţa Republicii Moldova direct, sau prin subsidiare.