Avionul cu energie solară care încearcă să traverseze Statele Unite ale Americii, Solar Impulse, a ajuns la Washington, într-una din fazele finale ale călătoriei istorice către New York. Solar Impulse a ajuns pe Aeroportul Internaţional Dulles, în capitala Washington.
Astfel, avionul pilotat de doi veterani ai industriei aviatice mai are doar o singură etapă din călătoria istorică. Aceasta ar fi prima făcută dintr-un capăt în altul al SUA. Avionul a zburat timp de 14 ore şi patru minute din Cincinnati, Ohio, până în Washington. În mod normal, avionul poate să zboare aproape non-stop.
Pilotul din această etapă a fost Bertrand Piccard, iar în faza finală manşa va fi luată de Andre Borschberg. El va ajunge la începutul lui iulie pe aeroportul John F. Kennedy din New York.
Solar Impulse încearcă să fie primul avion care să meargă non-stop dintr-o parte înt-alta a SUA, cu aproximativ 80 de kilometri pe oră. Traseul a pornit din San Francisco, a continuat în Missouri şi a ajuns în Ohio. Piccard a trecut în această penultimă etapă a aventurii sale peste munţii Apalaşi. El a străbătut 700 de kilometri cu o viteză medie de 50 de kilometri pe oră.
Cum reuşeşte avionul să zboare?
Solar Impulse este alimentat de 12.000 de celule fotovoltaice montate pe aripile sale uriaşe, foarte late faţă de un avion de dimensiunile sale. Acestea încarcă bateriile în timpul zilei, iar noaptea Impulse merge cu ajutorul energiei rămase nîn baterii. Solar Impulse are şi dezavantaje: nu poate merge prin nori, dar are avantajul de a fi foarte uşor, nefiind mai greu decât o maşină.
Pentru a prezenta această tehnologie mai multor oameni, călătoria a fost şi una educativă. În fiecare oraş în care a aterizat, Solar Impulse a stat câteva zile la sol pentru a fi admirat de vizitatori şi pentru ca aceştia să înţeleagă mai bine cum funcţionează tehnologia.
Această c