Ministerul Turismului nu este singura instituţie care se ocupă de promovarea imaginii României, acelaşi lucru făcându-l, se pare, şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat.
Este vorba despre o instituţie care, printre altele, elaborează strategia rezervelor de stat - supusă aprobării Consiliului Suprem de Apărare a Ţării - şi are atribuţii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare. Luna trecută, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale a cumpărat câteva obiecte inedite care, potrivit oficialilor instituţiei, sunt „materiale de promovare a imaginii României şi de reprezentare a forţelor armate”.
Mesaj bizar inscripţionat pe steguleţe
„Lista” de cumpărături a cuprins câteva fanioane inscripţionate cu mesajul „Romania Verification” (n.r. - Verificarea României), 150 de magneţi cu obiective turistice ale României, precum şi mai multe obiecte inscripţionate cu „România”: 200 de căni din ceramică, 100 de butelcuţe, 70 de farfurii decorative şi 50 de şepci. De asemenea, Administraţia Rezervelor de Stat a cumpărat şi 30 de brichete personalizate, dar şi brelocuri cu lanternă.
„Cadouri simbolice” pentru partenerii străini
Potrivit unui răspuns oficial al directorului instituţiei, Dan Baranga, „achiziţia produselor de reprezentare s-a realizat având în vedere activităţile planificate a se desfăţura în 2013 de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale pe linia aplicării prevederilor actelor internaţionale la care România este parte cu privire la controlul armamentelor, creşterii încrederii şi securităţii”. În acelaşi document semnat de Baranga se specifică faptul că, în contextul desfăşurării activităţilor de verificare, „cadourile simbolice, precum şi materialele de promovare a imaginii României şi de reprezentare a fo