„Regia Autonomă de Transport în Comun Constanţa funcţionează ca o societate bolnavă. Nu mi-am imaginat că situaţia se poate degrada atât”. A spus-o, ieri, primarul Radu Mazăre. De vină ar fi, în opinia sa, fostul director, care a permis să se ajungă aici. Adică în pragul falimentului.
RATC a primit autobuze gratis de la primărie, de la care mai primeşte circa patru milioane de euro anual, reprezentând subvenţia pentru persoanele vârstnice şi cu pensii mici, care călătoresc gratuit cu autobuzele regiei.
Vina lui Coiciu ar fi aceea de a nu fi recuperat sumele pe care statul le plătea pentru contravaloarea abonamentelor gratuite pe mijloacele de transport în comun, acordate deportaţilor şi deţinuţilor politic. Acesta ar fi spus că i s-au cerut peste 5.000 de hârtii lunar pentru a-i fi decontate sumele. S-a ajuns astfel ca RATC să aibă de recuperat 18 milioane de lei, adică circa patru milioane de lei. ”Am câştigat în instanţă prima tranşă, de 6 milioane de lei, dar Casa de Pensii a făcut apel, care se va judeca în data de 19 iunie”, a declarat actualul director al regiei, Ovidiu Tănase.
Soluţia? Un bilet mai ieftin
Consilierii locali au votat, ieri, una dintre soluţiile pentru ca RATC să funcţioneze, şi anume reducerea biletului cu 0,25 de lei. Era nevoie de această măsură, spun ei, pentru a combate concurenţa serviciului de maxi-taxi din oraş, care merge pe multe trasee cu un leu. ”Am votat o reducere a preţului biletului, pentru că până acum lumea circula cu un leu dat şoferului. Reducem preţul biletului de la 1,75 la 1,50 lei până în luna octombrie, când vom reanaliza, să vedem ce se întâmplă”, a spus Mazăre.
O parte dintre consilieri au cerut totuşi măsuri de reglementare a serviciului de maxi-taxi. ”Când eram student în Bucureşti, maxi-taxi oprea numai în staţii”, a spus consilierul Harry Boiagian, contrat imediat de viceprimarul Gabi