Organizatorii salonului aviatic de la Le Bourget, ce-si deschide astazi portile in Franta, spera sa doboare vechiul record de 100 de miliarde de dolari contracte incheiate, stabilit la editia din 2011 a evenimentului.
Daca in sectorul aviatiei civile batalia se va da intre vesnicii rivali ai aerului, grupul francez Airbus si compania americana Boeing, pe segmentul militar, pozitia dominanta pare sa revina Rusiei, reprezentata de 46 de organizatii. Unul dintre momentele de senzatie ale salonului se anunta premiera internationala a avionului de lupta multirol Su-35 si a celui de antrenament Yak-130. Tot pentru prima data va fi aratat publicului si elicopterul de atac Ka-52, „Aligator”.
Pentru expertii de pretutindenti, cel mai mare interes il reprezinta Su-35. Constructorul avionului, societatea Suhoi isi lauda realizarea, afirmand ca aparatul poseda caracteristici tehnice si de zbor mai performante decat orice alta masina similara aflata in dotarea fortelor armate, precum si un sistem de bord modern. Oricum, sustin specialistii Suhoi, Su-35 este cel mai rapid, dezvoltand o viteza de 2.400/ora, la o inaltime de 11.000 de metri.
Aceeasi experti subliniaza ca avionul depaseste orice alt aparat tactic european din generatia 4 si 4+ de tip Rafale si Eurofighter 2000, este mai bun decat avioanele americane modernizate precum F-15, F-16 si F-18, fiind, de asemenea, capabil sa concureze cu succes cu masinile din generatia cinci, F-35 si F-22A, scrie publicatia Vzgliad.
„Rusia este pregatita sa propuna avionul eventualilor cumparatori si spera ca demonstratia de la Le Bourget va acapara atentia eventualilor investitori. Interes exista deja din partea Chinei si din partea altor parteneri traditionali ai companiei Suhoi”, a declarat expertul militar Igor Korotchenia.
In ceea ce priveste celelalte „piese grele” din arsenalul standului R