Muzică de mare diversitate stilistică, concerte-show, show cu muzică, manifestări expoziţionale, extensii stilistice spre lumea jazz-ului, muzică corală şi vocal-instrumentală sau simfonică, muzică şi poezie, surse sonore electronice şi tradiţionale, muzică de cameră de factură quasiintimă, ansambluri diverse, clasici ai componisticii noastre din perioada post-enesciană, generaţia de aur a celei de a doua jumătăţi a secolului trecut, tineri creatori care abia au părăsit băncile universităţilor de învăţământ muzical, creatori şi muzicieni performeri sosiţi din afara graniţelor ţării… Iată peisajul pe cât de extins pe atât de variat al recentei ediţii, cea de a XXIII-a, a manifestărilor festivaliere anuale reunite sub genericul Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi 2013!
Prima calitate a acestei ediţii, la fel ca şi a celei precedente, ca şi a celor precedente? Faptul că acestea există! În ciuda vicisitudinilor, a limitărilor de tot felul! Trebuie să recunosc, suita ediţiilor, lanţul neîntrerupt al acestora, anume principii instituite de directorul fondator, de regretatul maestru Ştefan Niculescu, au făcut ca nici unul dintre momentele festivaliere să nu fi fost marcat de lipsa interesului, a curiozităţii profesionale, a spectaculozităţii, aspecte care atrag atenţia asupra evenimentului supus atenţiei publice. Iar atenţia a fost distribuită atât la nivelul publicului larg cât şi la nivelul unei elite a publicului de specialitate.
Muzică nouă… şi nu în mod exclusiv nouă! E bine astfel !
Centenarul naşterii lui Constantin Silvestri a fost onorat de Orchestra de Cameră Radio condusă de Gheorghe Costin cu prilejul prezentării celor Trei piese pentru orchestră de coarde; iar împlinirea a cinci decenii ce au trecut de la plecarea dintre noi a maestrului Paul Constantinescu a fost marcată de Orchestra Filarmonică din Piteşti aflată sub conducerea diri