Tribunalul Hunedoara a admis deschiderea procedurii de insolvenţă solicitată de primăria oraşului Aninoasa. Hotărârea va fi comunicată Direcţiei de Finanţe Publice a Judeţului Hunedoara. De asemenea, împotriva deciziei instanţei creditorii administraţiei locale din Aninoasa îşi pot declara opoziţia, dar aceasta poate fi contestată cu recurs şi de către primărie.
De administrarea primăriei se va ocupa administratorul judiciar S.C.P. Tudor & Asociaţii S.P.R.L., care va avea un onorariu egal cu indemnizaţia lunară a primarului oraşului Aninoasa majorată cu 30 de procente.
“Primarul unitaţii administrativ teritoriale a oraşului Aninoasa va păstra atribuţiile de ordonator principal de credite, până la solicitarea de suspendare a atribuţiilor de ordonator principal de credite”, a precizat Ildiko Glăman, purtătoarea de cuvânt a Tribunalului Hunedoara.
Aministratorul judiciar al localităţii împreună cu primarul sunt obligaţi să întocmească un plan de redresare a administraţiei publice. Procedura de insolvenţă va continua în instanţă, pe 11 septembrie.
O decizie de supravieţuire
Intrarea în insolvenţă va ajuta, teoretic, administraţia locală a oraşului din Valea Jiului, prin blocarea datoriilor şi a penalităţilor pe care aceasta le înregistrează la creditori. „În temeiul art 66 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvenului nr.46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale sunt suspendate toate acţiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizarea creanţelor asupra unităţii administrativ-teritoriale”, a informat instanţa.
Aninoasa, oraşul dator-vândut Foto ANINOASA
Primăria Aninoasa şi-a cerut insolvenţa după ce în ultimii ani a acumulat datorii de circa patru milioane de lei la bănci şi la furnizorii de servicii publice şi utilităţi pentru oraş. Creditele reprezintă circa 150 la sută din bugetul anual