Acestea au ajuns anul trecut să reprezinte 12% din piaţa bunurilor de larg consum şi chiar 17% din mărfurile alimentare
În urmă cu cinci ani, cota de piaţă a mărcilor private era de doar 2%
9 din 10 gospodării din România au cumpărat, cel puţin o dată, o marcă privată
Mărcile private ale lanţurilor de retail au ajuns anul trecut să reprezinte 12% din valoarea pieţei bunurilor de larg consum, creşterea fiind destul de mare, mai ales că în urmă cu 5 ani acestea aveau o cotă de piaţă de doar 2%.
Astfel, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată că, în ultimii ani, mărcile private au crescut într-un ritm accelerat. În 2012, acestea au ajuns să acopere 12% din valoarea totală a pieţei bunurilor de larg consum, în comparaţie cu 2% cât reprezentau în 2007.
Creşterea faţă de anul precedent este de plus 3 puncte procentuale, de la o cotă de piaţă de 9% la 12%.
În plus, 9 din 10 gospodării din România au achiziţionat, cel puţin o dată, o marcă privată.
"Numărul de gospodării care au cumpărat cel puţin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potenţialul maxim încă din 2011 - mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziţionând mărci private", spun reprezentanţii companiei de cercetare a pieţei.
Astfel, dacă până acum creşterea segmentului era influenţată de atragerea de noi cumpărători, în 2012 piaţa a atins o etapă de consolidare, în care avem cumpărători loiali mărcilor private. Aceştia fie cumpără din ce în ce mai multe categorii, fie cumpără în mod repetat aceleaşi produse.
Cea mai bună dezvoltare o putem vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic.
Anul trecut a adus creşteri importante ale mărcilor private în categorii precum caşcavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7