Primarii localităților care vor fi traversate de autostrada Sebeș-Turda, alături de proiectanții traseului și alte persoane implicate sau afectate de proiect s-au întâlnit luni la sediul Primăriei Aiud pentru a discuta câteva aspecte legate de proiectul noii șosele. Nodul de perspectivă pentru Ocna Mureș, locuințe afectate din zona Teiuș și Sântimbru Fabrică, terenuri pe care se derulează proiecte europene, societăți comerciale active în zonă, culoare de colectare a apelor de pe versanți, nodurile rutiere din nordul și sudul orașului Alba Iulia sunt doar câteva dintre problemele ridicate de primarii prezenți la dezbatere.
Reprezentanții Search Corporation, firma care realizează proiectul autostrăzii Sebeș-Turda, au prezentat hărțile detaliate ale traseului, explicând soluțiile posibile la problemele ridicate de primari.
Primarul orașului Ocna Mureș, Silviu Vințeler, a solicitat includerea în proiect a unui nod de perspectivă în zona Decea-Inoc, care să facă legătura cu Ocna Mureș: „Orașul are perspectivă economică, iar construirea unui nod de perspectivă reprezintă un avantaj pentru 40.000 de persoane”. Proiectanții au declarat că vor lua în considerare includerea nodului rutier în acea zonă.
Problema ridicată de primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, este cea a racordurilor cu autostrada, din nordul și sudul orașului, iar la Oarda, proiectanții să aibă în vedere ca pierderile colaterale să fie cât mai mici: „Problema pe care o avem noi este cea din partea de nod, care am înțeles că e rezolvată, însă în partea de sud dorim un racord natural și normal la autostradă. Legat de Oarda, problema este ca pierderile colaterale să fie cât mai mici. Văd că este mai important un cimitir decât o comunitate. Nicăieri în lumea asta o autostradă nu taie în două o comunitate. Vreau să vă rog să nu lăsăm nicio problemă pentru mai târziu”.
La Sântimbru