Ancheta privind taxa de protecţie în motorină percepută de Marian Gurgu, cumnatul liderului de sindicat de la Unitatea Minieră de Carieră Jilţ Nord, Adrian Marciuc, a fost îngropată. Comisia de verificare, formată în mare parte din rude ale lui Marciuc, l-a scos basma curată pe Gurgu printr-o procedură care ridică multe semne de întrebare: o banală declaraţie de la un deservent care, de frică să nu-şi piardă serviciul, nu a recunoscut că zilnic erau cărate bidoane de motorină în portbagajul maşinii sindicalistului. La „elucidarea” atât de rapidă a misterului din jurul dispariţiei de motorină şi-au dat concursul şi organele de poliţie din Mătăsari, motivele fiind, se pare, aceleaşi rubedenii de sorginte sindicală.
La finele lunii mai, la Jilţ Nord a izbucnit un scandal care viza dispariţia de motorină din buldozerele exploatării miniere, scandal în care a fost implicat şi cumnatul sindicalistului şef de la Mine Energie Jilţ – Turceni, Adrian Marciuc. Cumnatul, pe numele său Florin Marian Gurgu, este lider de sector la Jilţ Nord din partea sindicatului condus de Marciuc şi, după cum avea să afle opinia publică, percepea o taxă în motorină cu care, chipurile, să îşi alimenteze maşina, pentru că făcea naveta de la Motru. Ce maşină consumă la un drum de la Motru la Jilţ 200 de litri de motorină, nu se ştie, însă aceasta era cantitatea pe care buldozeriştii, vreo 5-6, trebuiau să o strângă pentru omul care, prin prisma funcţiei, le reprezintă interesele. Acum trei săptămâni, unul dintre ei, un anume Mirea, a refuzat să mai cotizeze, iar Gurgu, ofuscat de tupeul acestuia, nu i-a pontat câteva ore de lucru. Omul s-a dus la conducerea unităţii, s-a plâns la directorul Viorel Vulpe, iar acesta, fără să ştie despre ce e vorba, a dispus înfiinţarea unei comisii care să facă verificări. Ba mai mult, a chemat şi Poliţia, care să verifice cazul. Comisia lui Vulpe, ticsită