Antreprenorii din SUA, Canada, Marea Britanie, China, India, Singapore, Germania, Italia, Elveţia, Kenya, Filipine şi Africa de Sud au fost în ultimii 12 ani cei mai buni din lume, reuşind să câştige titlul World Entrepreneur Of The Year (WEOY).
În anul 2013 a fost desemnat câştigătorul acestei competiţii turcul Hamdi Ulukaya, fondatorul şi preşedintele companiei producătoare de iaurturi Chobani, cu sediul în Statele Unite. Ulukaya a fondat compania în anul 2005 în nordul statului New York şi a lansat iaurtul grecesc Chobani doi ani mai târziu. La şase ani de la lansare, aceasta a devenit marca de iaurt cea mai vândută din SUA, cu vânzări anuale ce se apropie de un miliard de dolari. Chobani are 3.000 de angajati şi operează cea mai mare fabrică de iaurt din lume, iar produsele sale sunt vândute în Australia, Marea Britanie şi SUA.
Programul Entrepreneur Of The Year a fost demarat de Ernst & Young în 1986 în Statele Unite şi, începâd cu anul 1993, a fost extins la nivel internaţonal. În prezent, EOY se derulează în peste 50 de ţări şi premiază cei mai inovativi şi de succes antreprenori din lume.
Deţinătorii titlului World Entrepreneur Of The Year derulează afaceri care generează, în medie, un venit de circa un miliard de dolari şi au o rată medie de creştere de peste 17% pe an.
Gala mondială Entrepreneur of the Year a reunit în acest an la Monte Carlo câştigătorii competiţiilor naţionale din 49 de ţări.
Candidaţii pentru titlul World Entrepreneur Of The Year sunt evaluaţi de un juriu internaţional, format din deţinători ai titlului WEOY din anii anteriori şi lideri de business din întreaga lume, în cadrul unor interviuri şi pe baza unor studii de caz dezvoltate de echipa fiecărei ţări participante.
Pentru acordarea titlului, juriul analizează fiecare candidatură pe baza a şase criterii, respectiv spiritul antre