Vânzările totale de autoturisme şi vehicule comerciale au continuat să scadă în România, în primele cinci luni ale anului fiind consemnată o diminuare de 18,6%, în comparaţie cu intervalul similar din 2012, în timp ce importurile de maşini rulate a cunoscut un salt de aproximativ 50%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), publicate ieri.
În România, vânzările sunt în continuare susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (85% din total în luna mai), cele către persoanele fizice continuând să scadă până la un minim de doar 15% din total. Datele APIA menţionează faptul că, în mai 2012, când Programul „Rabla” funcţiona, raportul era de 49% persoane fizice şi 51% persoane juridice.
În ceea ce priveşte importurile de vehicule rulate, volumul s-a situat, în primele cinci luni din 2013, la aproximativ 86.000 de unităţi de autoturisme (+42%) şi la 18.400 vehicule comerciale (+10%).
Practic, la fiecare autovehicul (autoturism+vehicul comercial) nou vândut în România, au fost aduse, în mai, alte 3,7 second hand, raport în scădere faţă luna anterioară, când acesta era de 4 la 1.
Pe de altă parte, vânzările de autovehicule s-au diminuat cu 18,6%, până la 28.059 unităţi, în perioada ianuarie-mai 2013, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, autoturismele (cu 23.245 unităţi) înregistrând o scădere de 19,8%, cea mai mare din ultimii trei ani.
La autoturisme, clasamentul în funcţie de mărci în primele cinci luni cuprinde: Dacia (6.638 unităţi vândute; 28,6% din total), urmată de Volkswagen (2.747 unităţi/11,8%), Skoda (1.917 unităţi/8,2%), Renault (1.355 unităţi/5,8%), Ford (1.266 unităţi/5,4%) şi Hyundai (1.204 unităţi/5,2%).
În funcţie de modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.
Potrivit sursei citate, în perioada ian