Românii preferă mărcile private. Un studiu GfK arată că mărcile private înving criza. În 2012, au ajuns să acopere 12% din valoarea totală a pieţei bunurilor de larg consum, în comparaţie cu 2% cât reprezentau în 2007.
Mai mult de 9 din 10 gospodării din România au cumpărat anul trecut mărci private de pe rafturile supermarketurilor. Dacă până acum creşterea segmentului era influenţată de atragerea de noi cumpărători, în 2012 piaţa a atins o etapă de consolidare, în care au apărut cumpărătorii loiali mărcilor private. Aceştia fie cumpără din ce în ce mai multe categorii, fie cumpără în mod repetat aceleaşi produse.
Studiul GfK arată că cea mai bună dezvoltare se poate vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic.
Astfel în 2012 au avut success mărcile private de caşcaval, iaurt simplu şi cereale. Mărcile private au o prezenţă bună şi în segmentul produselor de îngrijire a casei, unde acoperă 11% din valoarea totală. Cel mai frecvent, produsele din hârtie - şerveţele, şervete de bucătărie, şerveţele umede sau hârtie igienică - sunt vândute sub eticheta “marcă proprie”.
Dacă în 2010 şi 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau mărci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
Românii preferă mărcile private. Un studiu GfK arată că mărcile private înving criza. În 2012, au ajuns să acopere 12% din valoarea totală a pieţei bunurilor de larg consum, în comparaţie cu 2% cât reprezentau în 2007.
Mai mult de 9 din 10 gospodării