Recent denumitul „Pod Noua Europă” a beneficiat de investiții UE în valoare de 106 milioane EUR și este doar cel de-al doilea pod de-a lungul frontierei de 630 km dintre cele două țări. El are o importanță strategică vitală pentru UE: o legătură esențială de-a lungul unei rute care s-ar putea întinde din Europa de Nord, țările baltice, prin Europa Centrală, România și Bulgaria și, în cele din urmă, până în Grecia. Construcția a început pe baza proiectului podului în 2007, dar planul a fost în discuție de aproape 15 ani. Strategia UE pentru regiunea Dunării, cu metoda ei unică de cooperare, combinată cu intervenția comisarului Hahn, au determinat finalizarea proiectului. În discursul ținut la inaugurare, comisarul a declarat: „Acest pod este un simbol puternic al politicii regionale a UE, conectând comunități și creând legături de afaceri esențiale. Astăzi, podul Noua Europă se deschide nu doar pentru trafic, ci și pentru o întreagă pleiadă de oportunități de afaceri și de cercetare, de pe ambele părți ale fluviului și de mai departe.” El a adăugat: „Am convingerea că prin colaborarea dintre România și Bulgaria, pe care leam ajutat să încurajeze aplicarea strategiei pentru regiunea Dunării și care au făcut posibil acest proiect, se vor crea stimulente pentru mai multe conexiuni, care vor determina beneficii enorme pentru ambele țări.”
Autori: www.europedirectbotosani.ro
Recent denumitul „Pod Noua Europă” a beneficiat de investiții UE în valoare de 106 milioane EUR și este doar cel de-al doilea pod de-a lungul frontierei de 630 km dintre cele două țări. El are o importanță strategică vitală pentru UE: o legătură esențială de-a lungul unei rute care s-ar putea întinde din Europa de Nord, țările baltice, prin Europa Centrală, România și Bulgaria și, în cele din urmă, până în Grecia. Construcția a început pe baza proiectului podului în 2007, dar p