OmniTRAX, ieşită din cursa pentru CFR Marfă, a contestat vineri procesul de privatizare şi cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.
"OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 5 iunie şi finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare. Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil. Printre altele, OmniTRAX a solicitat accesul la situaţii contabile precise, pe care CFR Marfă SA are obligaţia să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi: bilanţuri, balanţe sintetice şi analitice, fişe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanţii societăţii, situaţii uzuale în procedurile de audit. Deşi aceste informaţii nu sunt confidenţiale şi trebuiau puse la dispoziţia participanţilor, OmniTRAX nu a avut acces la ele", se arată într-un comunicat al operatorului american.
OmniTRAX arată că în aceste condiţii era imposibil pentru orice investitor de bună credinţă să depună până la data de 5 iunie, conform cerinţelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală, adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă, cât şi comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, "care să transforme o companie de stat plină de datorii şi ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României". @N_P