Stilistul Adina Buzatu a reușit să-și crească în fiecare an vânzările „nu mult, cu până la 10 procente“ – subliniază ea –, un rezultat care capătă însă conotațiile unei performanțe, dacă e să ținem cont de numărul celor care și-au pus problema supraviețuirii în ultimii ani de criză. Cele două magazine Trends by Adina Buzatu au vânzări de circa 1,4 milioane de euro.
În loc să taie prețurile, să urmeze vreun curent la modă sau să se îndrepte spre o piață mai ieftină, Adina Buzatu spune că a decis să se concentreze pe ceea ce știe să facă mai bine: să învețe clienții să cumpere. Nu hainele cele mai scumpe de la mărcile cele mai sonore, ci pe cele care merită – „clasice și nedemodabile, de o calitate impecabilă. În loc de cinci costume, eu recomand clientului unul singur, bine asortat și accesorizat“. Cu această abordare, Adina Buzatu și-a creat o clientelă bine definită, formată în principal din vedete, politicieni, sportivi și oameni de afaceri. În total „am 20.000 de clienți, dinte care 30-40% sunt , cumpăra de câteva ori pe an “, spune stilista, care a fondat Trends în 2006.
În medie, un client fidel cheltuie între 3.000 – 4.000 lei într-o sesiune de cumpărături. Majoritatea clienţilor vin în magazinul de pe Calea Victoriei, de unde achiziţionează ţinute, în timp ce, în magazinul din Băneasa Shopping City, clienţii cumpără, în general 3-4 obiecte vestimentare, fiind mai mică proporţia celor care cumpără ţinute. Contrar tendinţei pieţei, Trends are cele mai mari vânzări în lunile august şi ianuarie.
„Bărbatul român, deşi este preocupat de modul în care se îmbracă şi cumpără multe haine, ar trebui să acorde mai multă atenţie calităţii acestora. 30 de piese de bună calitate sunt suficiente în garderoba unui bărbat”, crede Adina Buzatu.
În topul celor mai vândute produse Trends se află pantofii Magnanni, cămăşile Bagutta