Directia Generala a Finantelor Publice judet Braila informeaza ca,în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.320/3.06.2013 a fost publicata O.U.G. nr.50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale.
Se prezinta mai jos modificarile si completarile aduse O.U.G. nr.29/2011 privind reglementarea acordarii amânarii la plata obligatiilor fiscale.
Generalitati
Având în vedere problemele întâmpinate de operatorii economici care au de încasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente în gestionarea fondurilor europene în baza contractelor de finantare încheiate cu acestea, contribuabilii pot solicita amânarea la plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, inclusiv a obligatiilor accesorii administrate de A.N.A.F. sau transmise spre recuperare acestei autoritati.
Amânarea la plata se acorda în limta sumei de încasat de la autoritatile competente si în ordinea vechimii obligatiilor fiscale.
Amânarea la plata nu se acorda:
- contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolventei
- contribuabililor pentru care a început executarea silita de catre un alt creditor prin poprirea sumelor de încasat de la autoritatile competente.
- contribuabililor care au în derulare o esalonare la plata.
Procedura de amânare la plata
În scopul amânarii la plata, contribuabilul depune la organul fiscal competent cererea de acordare a amânarii, precum si documentul emis de autoritatea competenta, în original, prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la aceasta.Documentul se emite în termen de 5 zile de la data solicitarii si este valabil 20 de zile de la data emiterii.Acesta trebuie sa fie în termenul de valabilitate la data depunerii cererii de amânare la