Jean-Marc Gales, CEO al Asociației Furnizorilor Auto Europeni (CLEPA), consideră că Europa de Est are încă un mare potențial de a atrage investiții străine în domeniul componenteleor auto.
Șeful CLEPA, Jean-Marc Gales, fost manager în cadrul grupului PSA Peugeot Citroen consideră că actuala criză din industria auto europeană va forța atât companiile producătoare de componente auto cât și constructorii de mașini să concedieze încă 80.000 de persoane în următorii doi ani. Asta după ce, doar în ultimele șase luni, nu mai puțin de 15.000 de angajați din industria auto de pe bătrânul continent și-au pierdut locurile de muncă. Conform oficialului, de fiecare dată când un producător de vehicule concediază un angajat, alte trei –mai exact 2,7 – locuri de muncă de la furnizori trebuie restructurate.
Gales a transmis însă și o veste bună pentru statele din Europa Centrlă și de Est. Șeful CLEPA este de părere că investițiile vor crește în această zonă din aceleași motive ca și înaintea crizei: piața mare de desfacere, personalul calificat, numărul mic de mașini raportat la numărul de locuitori ți salariile „competitive”.
În viitor este de așteptat ca producătorii de componente auto să fie tot mai implicați în construcția vehiculelor. „Cu zeca ani în urmă, componentiștii susțineau circa o treime din costurile de dezvoltare ale mașinilor, în timp ce restul era partea producătorilor de mașini. Acum raportul este 50 / 50. În câțiva ani, furnizorii de componente auto vor susține aproape două treimi din costuri, iar cei de mașini doar o treime”, susține CEO-ul CLEPA.
Într-un interviu acordat ANE, Jean-Marc Gales, a menționat și că marjele de profit ale furnizorilor sunt în prezent aproape egale cu ale producătorilor de mașini. „Dacă ne uităm la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, marjele medii ae componentiștilor sunt ceva mai mici, însă, dacă facem comparația c