Primele săpături au început în toamna lui 2011, iar din luna aprilie trebuia să parcurgem cei 82 de kilometri de autostradă dintre Orăștie și Sibiu în doar 40-45 de minute. La cum arată acum lucrările mai avem de așteptat câteva luni bune.
Cel puțin o oră și jumătate este necesară pentru a putea ajunge de la Orăștie la Sibiu, iar acest timp se poate scoate dacă depășești în unele localități limita de viteză de 50 km/h, sau chiar de 30 km/h pe unele porțiuni, și mai ales dacă ai norocul să nu fie blocat traficul în Sebeș, unde deseori aștepți chiar și o oră întreagă pentru a traversa orașul.
În urmă cu doi ani, iunie 2011, autoritățile de atunci semnau contractele pe cele patru loturi ale tronsonului Orăștie-Sibiu și promiteau că din aprilie 2013 vom putea circula pe cei 82 de kilometri de autostradă. Ce s-a întâmplat? Pe scurt: descărcarea siturilor arheologice, două ierni lungi cu precipitații abundente, blocarea Programului Operațional Sectorial –Transporturi (POS-T) – 85% din valoarea totală eligibilă fiind asigurată de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune-, și alunecări de teren.
Se circula deja pe 1,7 kilometri
Pe primul lot, contract atribuit companiei Strabag, stadiul fizic al lucrărilor,la începutul acestui an,era de 46,09%, conform raportărilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR). La finele lunii mai 2013, stadiul a ajuns la 63,4%, iar pe o porțiune de 1,7 kilometri a fost deschisă deja circulația “pentru a prelua traficul de pe tronsonul Deva –Orăștie”, ne-a declarat directorul tehnic de proiect, Marius Mitrofan, la birourile Strabag, de la intrarea în comuna Romoș (județul Hunedoara), unde am ajuns tocmai în momentul când salariații și-au terminat programul de lucru. “Uite că m-ați făcut să vă dau datele, chiar dacă cei de la CNADNR mi-au spus că de la ei trebuie să le pri