Fie că eşti în căutarea unei maşini noi sau deja folosite, procesul poate să fie unul copleşitor. Indiferent cât de multă cercetare faci în căutarea maşinii perfecte sau dacă ai negociat pentru a obţine un preţ mai bun, există posibilitatea să te întrebi dacă ai făcut o alegere bună sau nu. În tot acest joc, un rol important îl joacă dealerii auto.
Următoarele sfaturi îţi pot fi de folos în cazul în care vrei să achiziţionezi o maşină nouă sau second-hand.
Preţul dealerului
Cei mai mulţi dintre noi ştiu că preţul afişat pe parbrizul unei maşini este doar punctul de plecare spre negociere. Dar ceea ce mulţi nu ştiu este că dealerul are de câştigat de pe urma acestui preţ de factură. Un procent între doi şi trei la sută din preţul de producător revine dealerului. După ce maşina este vândută, producătorul plăteşte suma aferentă preţului total al maşinii, denumită „dealer holdback”. Astfel, de exemplu, din vânzarea unei maşini de 20.000 de euro, procentul de doi la sută intră în buzunarul dealerului, însemnând 400 de euro.
Nu întrebi, nu ţi se spune
Cauţi o maşină deja folosită? Fii atent la eventuale daune pe care maşina le-a suferit, în special dacă maşina a fost implicată într-un accident. Dealerul nu va fi niciodată atât de amabil încât să te atenţioneze dacă maşina are avarii sau nu şi dacă a fost implicată în vreun accident. Nu întrebi, nu ţi se spune, cam aceasta este regula jocului. O verificare asupra istoricului maşinii poate clarifica cât se poate de bine această problemă.
Rată lunară sau bani gheaţă?
Alegerea unei rate lunare în detrimentul plăţii integrale poate fi considerată o greşeală, cu toate că acest lucru nu face ca fenomenul împrumuturilor bancare să fie stopat. În 2011, termenul mediu de restituire al unui împrumut a fost de 63 de luni, iar în 2012 perioada s-a prelungit până la 65 de luni. Dealerul pune ime