Pe strada Mitropoliei se găsesc două catedrale, una a românilor ortodocşi, cealaltă a saşilor protestanţi evanghelici, şi tot aici se află principala biserică a ungurilor, cea reformată, o biserică protestantă şi încă una catolică, în total cinci biserici, la distanţă de doar câţiva zeci de paşi, pentru români, unguri şi saşi.
Această stradă a devenit nu doar loc de pelerinaj şi o atracţie pentru turiştii veniţi din toată lumea, ci şi o scenă imensă, unde cel mai important festival internaţional de teatru din România, al treilea ca importanţă din lume, îşi joacă rolul. Cel care s-a şi inspirat şi a dat tema “toleranţei” pentru una din ediţiile Festivalului este directorul festivalului, Constantin Chiriac, singurul român care decide soarta capitalelor culturale europene.
“Strada Mitropoliei este unică nu doar în România, ci în lume. Este simbolul toleranţei unui oraş. Nu există nicăieri în lume, după ştiinţa mea, o stradă care să adune atât de multe simboluri ale credinţei. (…) Dacă în majoritatea locurilor din lume, unde sunt comunităţi religioase diferite, au fost de-a lungul timpului războaie, disensiuni, au fost vărsări de sânge, Sibiul este singurul loc al toleranţei, şi nu întâmplător, una din primele teme ale Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu a fost “Toleranţă”. E vorba de aproape un mileniu, de bună înţelegere a credinţelor”, a arătat Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional “Radu Stanca” şi al Festivalului Internaţional de Teatru din Sibiu.
Acesta a “mobilat” cu spectacole şi concerte toate cele cinci biserici de pe Strada Mitropoliei. Teatrul a pătruns în ultimele două decenii în biserici, în subsolul acestora, în curţile interioare şi chiar “s-a urcat” şi pe pereţi, prin jocuri de lumini şi efecte speciale.
Până unde s-a făcut auzit ecumenismul de pe Strada Mitropoliei, simbol al S