Asociatia Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER) considera ca Ministerul Transporturilor ar trebui sa reia procesul de privatizare a companiei CFR Marfa, in conditiile in care s-au produs "o serie de inadvertente si erori". ATFER face referire, printre altele, si la faptul ca s-au anulat datoriile companiei catre CFR Insfrastructura si catre stat, fiind o masura "discriminatorie in raport cu ceilalti operatori din piata , influentand in mod necorespunzator concurenta loiala", se arata intr-un comunicat de presa. Contactat de HoNews, George Buruiană, preşedintele ATFER, spune ca "o companie cu datorii de 400 milioane de euro are o valoare, iar una fara datorii alta valoare".
Vezi aici cum au fost modificate conditiile pentru investitori.Vezi cum a sters Guvernul datoriile CFR Marfa la o luna dupa ce a pornit privatizarea companiei
George Buruiana nu exclude posibilitatea ca in urma stergerii datoriilor sa devina mai atractiva si pentru alti investitori, nu doar pentru cei care sunt deja inscrisi in cursa. Aceasta in cazul in care ar fi reluata privatizarea. In ceea ce priveste justificarea ministrului Relu Fenechiu ca stergerea datoriilor era trecuta in strategia de privatizare, George Buruiana a spus ca era doar "o eventualitate, nu o certitudine".
Context: Precizam ca stergerea datoriilor a avut loc la o luna dupa ce au fost depuse primele oferte de privatizare. Initial, au depus oferte compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria. O saptamana mai tarziu, pe 15 mai, Ministerul Transporturilor a anuntat ca niciuna dintre cele trei oferte nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare. Procedura a fost reluata imediat, fiind modificate si conditiile impuse investitorilor, fiind mult mai relaxate. In cursa s-au inscris aceleasi companii, care s