În zece ani, cei mai mulţi dintre noi nu vom mai fi obligaţi să mergem zilnic la serviciu, iar comunicarea se va face direct între şefi şi subalterni, fără interpuşi sau departamente intermediare, apreciază într-un articol David Lange, partener în cadrul companiei de leadership strategic Pivot.
În viitor, angajatorii vor înţelege că nu mai e nevoie de prezenţa fizică a angajatului şi că e mai important ca cei care lucrează împreună să fie conectaţi într-un mod eficient pentru companie şi nu neapărat în modul tradiţional. „Dacă vezi că nu poţi obţine rezultate altfel, îi aduni pe toţi într-un loc pentru o discuţie”, explică Lange, într-un articol pentru publicaţia online wired.com.
Cele mai multe organizaţii vor fi de tip „start-up”
Asta şi pentru că, până în 2023, modul de a privi o companie sau o organizaţie se va schimba fundamental. Atunci oricine se va încumeta să dezvolte diferite activităţi pe o piaţă atât de complexă, va trebui mai întâi să îşi creeze segmentul de consumatori. Şi atunci, niciun fel de „reţetă” deja încercată nu va mai fi valabilă.
„Vorbim de companii start-up al căror cuvânt cheie este «inovaţia». Automat nu mai putem discuta despre structuri ierarhice bătute în cuie şi nici despre cadre de lucru care să nu se schimbe”, mai spune David Lange.
În 10 ani, şefii şi subalternii vor comunica direct
Gândind anul 2023 doar din perspectiva vitezei de schimbare, spune Lange, vom înţelege că vechile structuri de comunicare organizaţională nu vor mai fi eficiente. „Vom avea nevoie de comunicare directă, deci majoritatea organizaţiilor vor fi nevoite să renunţe la comunicarea prin intermediari şi să accepte că şefi şi subalterni deopotrivă trebuie să se aşeze din când în când pe paliere de egalitate”.
Asta va presupune dezvoltarea unor noi platforme de comunicare şi conectare, pe lângă reţelele sociale. „Anul 2023