20 de milioane de euro la Codlea pentru linia destinată Maserati. Alte 20-25 de milioane la Satu Mare, pentru componente Mercedes-Benz. Dräxlmaier mizează pe România.
Dräxlmaier, companie aflată pe locul 67 în clasamentul mondial al producătorilor de componente auto, a transformat România în cel mai puternic pol industrial al său. Fără mult tam-tam, oficialii companiei germane cu sediul la Vilsbiburg, în Bavaria, au investit din 2003 până în 2011 peste 150 de milioane de euro și au deschis nu mai puțin de cinci uzine care produc cablaje, sisteme electrice, piese din cauciuc și plastic și sisteme pentru interior pentru mărci prestigioase precum Mercedes-Benz, Audi, Porsche, BMW, Maserati, Jaguar, Land Rover, Volkswagen sau Fiat. Dacă în primul an de prezență pe piața autohtonă, când au deschis uzina de la Pitești cu scopul de a produce componente pentru BMW, angajau doar 386 de persoane, în 2006 numărul de angajați ajungea la nu mai puțin de 17.975, făcând din Dräxlmaier unul dintre cei mai mari angajatori străini din România. Criza care a urmat a forțat ca în toate cele cinci uzine - Pitești, Timișoara, Satu Mare, Hunedoara și Codlea - să fie făcute disponibilizări drastice, astfel încât personalul scădea, în 2010, până la 10.755 de angajați. Din fericire, acest trend pare să se fi modificat, iar oficialii germani care au răspuns întrebărilor Capital chiar la sediul central al companiei bavareze susțin că, în acest an, Dräxlmaier va avea în
România cel puțin 13.000 de angajați, iar în 2014 numărul acestora va urca până la 13.600.
Această majorare a personalului va fi urmarea directă a creșterii capacităților de producție de la Satu Mare, unde sunt în curs de derulare investiții de 25 - 30 mil. euro, și de la Codlea, unde un contract cu italienii de la Maserati pentru componente destinate modelelor Quattroporte și Ghibli a generat o inves