Pe măsură ce vânzările de PC-uri scad, producătorii de computere lansează pe piaţă un val de tablete mici şi ieftine, similare cu iPad mini, popularul produs Apple, scrie Financial Times.
Analiştii susţin că decizia producătorilor de PC-uri de a se orienta către producţia de masă de tablete ieftine va pune în pericol profiturile şi asa şubrede din industrie.
“Deşi nu este o afacere foarte profitabilă în care să intre, producătorii de PC-uri trebuie să abordeze piaţa tabletelor ieftine pentru a putea rămâne în joc”, a declarat Pi Chen Tang, un analist de la Canalys.
Branduri precum Asus, Acer, HP şi Lenovo au anunţat sau au adus pe piaţă în ultimele săptămâni tablete cu Android la preţuri de sub 200 de dolari.
Spre exemplu, Asus a lansat de curând MeMO Pad HD, o tabletă de 7 inci. Costând 129 de dolari, tableta este destul de ieftină cât să poată fi comparată la preţ cu produsele brandurilor fără nume din China.
Jeff Yang, directorul de marketing al companiei Taiwaneze, a declarat că “Asus doreşte să pună o tabletă în mâna fiecărui consumator”.
Acer, care a vândut anul trecut 1,8 milioane de tablete, a anunţat că doreşte să se orienteze către tablete low-end, strategie prin care se aşteaptă să îşi tripleze numărul de tablete vândute.
Alberto Moel, un analist de la Bernstein, o companie de consultanţă, a declarat că “tabletele ieftine sunt noul câmp de bătălie ale producătorilor de PC-uri”.
Pe lângă încercarea de a intra mai agersiv pe piaţa tabletelor, condusă de Samsung, Amazon şi Apple, producătorii de PC-uri testează interesul clienţilor în dispozitive convertibile din notebook-uri în tablete.
Pe măsură ce vânzările de PC-uri scad, producătorii de computere lansează pe piaţă un val de tablete mici şi ieftine, similare cu iPad mini, popularul produs Apple, scrie Financial Times.
Analiştii susţin că de