• la Compania judeteană Apa Serv, bugetul se umflă prin cresteri de preturi si slăbeste prin cheltuieli excesive • un control efectuat la societate, la începutul acestui an, arată că cei de la ApaServ au făcut achizitii desi legea nu le permitea acest lucru •
Pe lîngă salariile dolofane încasate de actualul si fostul sef al Companiei Judetene Apa Serv, auditul făcut la începutul acestui an a scos la iveală si alte aspecte negative. În urma verificărilor contabile s-a constatat că, pentru 2011, veniturile realizate de companie au fost de 50.028.326 lei, cu o depăsire de 11,6% fată de veniturile previzionate. Situatia stă la fel si la capitolul cheltuieli efectuate. Suma a fost de 48.779.072 lei, cu o depăsire totală de 13,2% fată de cheltuielile din bugetul aprobat. Economii fată de prevederi s-au făcut la cheltuielile de personal si la cele de reclamă si publicitate. În schimb s-au înregistrat depăsiri la cheltuieli materiale, de la 16.562.501 lei la 16.919.507 lei, cheltuieli provizionale, de la 550.000 lei la 3.160.810 lei si cheltuieli financiare de la 1,7 milioane la 6,1 milioane lei. Asadar, la sfîrsitul anului 2011, ponderea în totalul cheltuielilor o reprezenta cele cu personalul (36,86%), cheltuielile cu apa si energia (19,96%) etc. Se observă că pe primul loc se află cheltuielile cu personalul, semn că ceva este în neregulă, în sensul că schema este supraîncărcată, fie lefurile sînt dolofane pentru toti angajatii. Un alt aspect descoperit de auditori are legătură cu respectarea ordonantei de guvern din 23 iunie 2011, care interzicea companiei achizitionarea, preluarea în leasing sau închirierea de mobilier si aparatură birotică. Cu toate acestea, din iunie 2011 si pînă în septembrie 2012, Apa Serv a cumpărat mobilier (birouri, scaune, fotolii, rafturi, cuiere, aparate electrocasnice (frigidere, LCD, calorifere electrice etc) si aparatură birotică (tel