Americanii de la OmniTRAX Inc. constestă procedura de privatizare a CFR Marfă şi solicită reluarea procesului.
„OmniTRAX Inc., cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus în data de 14 iunie 2013 o contestaţie la procesul de „oferta de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe baza de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu oferta în plic”, organizată de Ministerul Transporturilor, în vederea vânzării unui pachet de acţiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei CFR Marfă SA”, se arată într-un comunicat al companiei
OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 5 iunie, „finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta (OmniTRAX-n. red) a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare”. Compania a ieşit din cursă pentru că nu a depus o ofertă preliminară şi neangajanată până pe 5 iunie.
„Această înşţiintare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil”.
Cu doar o săptămână înainte de desemnarea câştigătorului în procesul de privatizare (20 iunie) al companiei de stat CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a decis ştergerea datoriile transportatorului către stat printr-o ordonanţă de urgenţă şi, separat, începerea transferului unor active (pe care nu le-a făcut publice) către CFR SA, care administrează infrastructura feroviară şi SAAF (Societatea de Administrare Active Feroviare). Schimbarea regulilor creează suspiciuni de preferenţialism, viciere şi devine contestabilă, declarau în ur