15 profesori de istorie din judeţele Cluj şi Sălaj se specializează în predarea Holocaustului. Ei vor fi ajutaţi de membrii Comitetul de Luptă Împotriva Antisemitismului din Suedia care prezintă, în premieră în România, o platformă online pentru studiul Holocaustului.
Profesorii de Istorie din Cluj învaţă tehnici noi de predare a Holocaustului, de la omologii lor suedezi. Proiectul este realizat în cadrul conferinţei internaţionale "Trecut şi Viitor: moştenirea culturală evreiască din inima Transilvaniei", derulată, la finele săptămânii trecute, la Cluj-Napoca, de Asociaţia Judaica.
"Potrivit Legii, studiul Holocaustului în şcoli e obligatoriu, din 2005. La noi se aplică şi nu prea, în sensul că se poate studia separat, în şcoli, în regim opţional. Profesorii de istorie se pot specializa în predarea Holocaustului, în cadrul unor astfel de conferinţe. Ei vor participa la prezentarea platformei online pentru studiul Holocaustului", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, Daniel Stejerean, vicepreşedintele Asociaţiei Judaica.
La conferinţa internaţională s-au înscris 15 profesori din judeţele Cluj şi Sălaj, cărora li se va prezenta o platformă online pentru studiul Holocaustului. "La clasa a VII-a am ţinut mai multe ore despre Holocaust, despre ceea ce înseamnă lagărele şi ghetourile. Copiii au fost cu atât mai interesaţi cu cât le-am explicat că s-a întâmplat şi la ei în localitate şi atunci a crescut interesul pentru subiect. Au început să-şi întrebe părinţii şi şi-au amintit despre evreii şi ţiganii deportaţi din Bonţida. Oamenii îşi amintesc că au plecat familii întregi, dar nu ştiu unde exact", a arătat profesoara Lavinia Buda. Dascălul clujean susţine că ar trebui implementat un program de specializare la nivel naţional, destinat studiului Holocaustului. "Ar putea să fie introdus şi un curs destinat specializării profesorilor în problematica Holocaus