Săptămâna trecută am văzut cum CNA a interzis o reclamă la nu-știu-ce rahat de cremă cu extract de melc pentru că le recomanda telespectatorilor să nu mai folosească alte creme. Ei bine, se pare că în Codul de reglementare a conținutului audiovizual există o prevedere care spune că: „Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunțe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”. Deci reclama la cremă se alătură OTV-ului în purgatoriul programelor interzise de CNA.
O să vă întrebați, în mod legitim, de ce vă bat la cap cu o știre veche de câteva zile. Pentru că CNA e o instituție ipocrită, de-aia! Lăsând la o parte pentru o clipă faptul că Mircea Badea poate să facă pe cine vrea el limbric în timpul emisiunii sale, când vine vorba de reclame mincinoase paznicul audiovizualului românesc e mai chior decât o să fie Victor Ciorbea peste vreo douăzeci de ani. Mă uitam în dimineața asta la televizor și m-am enervat. Rula, pentru a mia oară, bucata de teleshopping cu Kosmodisk. Despre cum magneții „doctorului Kackbani” din New York îți iau durerea de spate, de genunchi, de cot și, la fel ca vrăjitoare Yasmyna Louisa, „vindeca beția, impotența, boli de piele, scoate argintul viu, descântă pentru dragoste, spor și reușită în afaceri cât și la examene”. OK, s-ar putea să mint cu ultima parte și să fi intrat pe un site de anunțuri cu vrăjitoare ca să râd. Dar o astfel de promovare nu e departe de Kosmodisk.
Vedeți, dragi cititori, Kosmodisk și alte produse similare se bazează pe magneto-terapie. Ceea ce e un bullshit pseudoștiințific care n-are legătură cu medicina adevărată. E bullshit până și din punctul de vedere al vrăjelii constante din medicina „alternativă”. Cu toate acestea, nimic nu i-a oprit pe producătorii programului de teleshopping să o pună pe una di