CNA aduce sonorul reclamelor la normal. Mai multe televiziuni difuzează publicitatea la un nivel sonor superior faţă de de restul programelor.
CNA a decis, marţi, să recomande uniformizarea volumului sunetului în programele de radio şi televiziune, astfel încât să fie eliminat disconfortul creat telespectatorilor şi ascultătorilor, resimţit în special la difuzarea publicităţii. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) vrea să elaboreze un standard pentru nivelul tăriei sunetului, prin care să se asigure o uniformizare a volumului acestuia în programele de radio şi televiziune, prin punerea în aplicare a Recomandării European Broadcasting Union (EBU) 128-2011.
În acest sens, în şedinţa de marţi, Consiliul a adoptat o recomandare la propunerea “Grupului de lucru Loudness“, constituit din iniţiativa CNA şi coordonat de Sotir Caragaţă, director al Direcţiei Secretariat General din CNA, transmite Mediafax. Grupul Loudness este format din reprezentanţi ai radiodifuzorilor, distribuitorilor prin cablu, studiourilor de producţie şi ai mediului universitar (Universitatea Politehnică Bucureşti, Uniunea Cineaştilor din România – UCIN, Societatea Română de Televiziune, Societatea Română de Radiodifuziune, Pro TV, Antena Group, Realitatea TV, România TV, B1 TV, The Money Channel, Europa FM, RCS&RDS, UPC, Romtelecom, Abis Studio, AV Audio SYS, Pink Stripe) şi din trei reprezentanţi ai CNA (Sotir Caragaţă, Petre Dincă şi Cristian Ivanciovici).
Sotir Caragaţă a declarat, în şedinţa de marţi, că Grupul Loudness a fost constituit pentru a analiza problemele generate de lipsa de uniformitate a volumului sonor din programele audiovizuale şi pentru a identifica soluţii pentru remedierea acestora. El a făcut referire la numeroasele reclamaţii primite de CNA din partea telespectatorilor, care sunt nemulţumiţi de faptul că sunetul nu este uniform în