Miercuri, 19 iunie, la ora 19.00, în Librăria Humanitas de la Cişmigiu, publicul va putea participa la o discuţie despre William Bernbach, Leo Burnett, George Gribbin, David Ogilvy, Rosser Reeves prilejuită de lansarea cărţii “Cum se scrie în publicitate” de Denis Higgins. Invitaţii serii vor fi Şerban Alexandrescu, director de creaţie Headvertising, Codin Caradimu, director de creaţie Cap şi Florin Dumitrescu, cotraducător şi prefaţator al cărţii. Denis Higgins, senior editor al revistei Advertising Age, i-a intervievat pe aceşti cinci seniori ai publicităţii la începutul anilor ’60. În acel moment televiziunea era un mediu de expresie nou, care îi obliga pe copywriteri să gândească vizual. Bernbach, Burnett şi Gribbin încetaseră să mai scrie reclame. Editau textele altora şi coordonau activitatea departamentelor de creaţie pe care le conduceau. După o lungă pauză, Ogilvy avusese o tentativă de a scrie o campania şi pentru prima dată fusese nevoit să accepte un refuz al clientului. Singurul care rămăsese şi copywriter era Rosser Reeves. Interviurile scot la iveală cinci oameni temperamental diferiţi, cu păreri uneori contradictorii despre funcţia publicităţii. Pe linia care desparte eficienţa pură, factuală, de creativitatea surprinzătoare, cei cinci directori de creaţie se situau pe poziţii diverse. Copywriteri deveniţi ”branduri” Florin Dumitrescu consideră că cei cinci “au făcut istorie şi au intrat în legendă. Au început ca ucenici copywriteri, plini de viziuni şi doldora de idei. Au ajuns cu timpul directori de creaţie, manageri, acţionari de multinaţionale. Şi-au inspirat colegii şi angajaţii, şi-au entuziasmat publicul consumator şi şi-au îmbogăţit clienţii. I- au făcut pe oameni să viseze uneori, alteori să dea buzna în magazine sub puterea impulsurilor. Au golit standuri şi au clădit branduri. Marii copywriteri ai secolului XX, adulaţi cândva ca nişte vede