ocalitatea bulgăreasca Vidin are aspectul unui oras părăsit. Mare si cenusie, Dunarea curge încet pe de-a lungul unui mal incarcat de blocuri, cu vedere spre pădurile din România. Printre trotuarele crăpate, monumentele comuniste vandalizate şi magazinele închise, există, totuşi, câteva indicii ale unui trecut nobil: cartierul vechi al orasului cu un farmec aparte si masiva cetate Baba Vida, construită pe fundaţii antice. Cetatea şi poarta elegantă către oraşul vechi - "Stambul Kapiya" (Poarta Istanbulului) - îi aminteşte vizitatorului că localitatea a fost un important centru într-o reţea europeană imperială şi comercială, relatează Financial Times pe blogul său "beyondbrics".
Şi chiar dacă imperiile au dispărut, Vidinul ar putea să recâştige un loc mai important pe arterele comerciale ale continentului. La 14 iunie, a fost inaugurat un nou pod, care leagă Vidinul de oraşul românesc Calafat, situat peste Dunăre în România. Podul de 1.971 de metri lungime si care a costat 300 de milioane de euro, este al doilea care leagă Bulgaria de România. Deşi cele două ţări sunt adesea văzute împreună de outsideri, cetăţenii celor două state se uită de multe ori chiorâş unii la alţii peste Dunăre, date fiind diferenţele istorice şi lingvistice, comentează "beyondbrics". Alt pod, situat în aval, între Ruse şi Giurgiu, a fost construit abia în 1954 şi nu mai poartă numele de "Podul Prieteniei" dat în perioada comunistă.
Mai mult decât să apropie doi vecini, se aşteaptă ca noul pod să scurteze timpul de călătorie între sud-estul Europei (şi Turcia, şi Orientul Mijlociu mai încolo) şi centrul şi vestul continentului. Principalele rute balcanice - dintre care unele nu sunt demne de acest nume - sunt aglomerate de traficul dintre Turcia şi Europa. Deşi un număr de coridoare europene de transport traversează regiunea, majoritatea sunt încă în curs de dezvoltare, mai d