- Social - nr. 117 / 18 Iunie, 2013 De aceasta data, ma adresez Primariei sau celor care raspund de pasarela peste Mures, din Aleea Carpati. Aduc in atentie un fapt grav, ce s-a intamplat la inceputul saptamanii trecute, la ora 12 ziua, cand un pensionar pescar statea sub umbra pasarelei, alti trei erau pe malul apei, deci, martori oculari, si subsemnatul care trecusem prin acest loc. Dintr-o data, s-a auzit o bufnitura, a cazut ceva de sus, mult praf si beton sfaramat. Cele doua placi de beton, foarte grele, ce constituie partea inferioara de sub pod, au rupt grilajele de prindere laterale si au cazut la doar o jumatate de metru de pensionarul pescar, care a avut mare noroc ca mai este in viata, viu si nevatamat. Nu sunt inginer constructor, dar cunosc aceasta pasarela de cand am venit in Targu-Mures, in anul 1964. Nu stiu cine a construit-o, dar imi amintesc de ruperea unui parapet, candva, intr-o duminica aglomerata, cand lumea venea la piata de vechituri. Atunci, s-a produs un accident grav, soldat cu victime omenesti, morti si raniti. In urma anchetei, s-a constatat ca proiectul era gresit, in ceea ce priveste prinderea balustradelor. Apoi, s-a facut o reparatie, prin care s-au bagat cam doua tone de gratare, placi de beton si teava, care au ingreunat pasarela, fapt ce se vede si acum liber, la sageata de curbura, tensionarea cablurilor de sustinere aeriana si a tirantilor de echilibrare. Pe atunci, am sesizat la institutiile pe care le credeam raspunzatoare, dar nu mi s-a dat niciun raspuns. De-a lungul timpului, am scris cateva articole in "Cuvantul liber”, in care am aratat ca termenul de garantie si durata de exploatare a pasarelei sunt depasite de mult, mentionand ca pasarela necesita reparatii capitale de urgenta sau, poate, chiar demolarea ei. In comunism, erau fonduri mari pentru astfel de constructii edilitare, in schimb, astazi, in democratie, sunt mu