SURPRIZÃ O veste bunã vine sã înlãture pesimismul husenilor, care, ce-i drept, putini mai creadeau cã, vreodatã, Trenuletul de Husi va mai putea fi repus pe sine! Iatã cã, în urma ultimei licitatii organizate de CFR SA, o firmã din Bucuresti a închiriat statia Crasna – Husi. Rãmâne însã de vãzut dacã aceastã societate va fi una care îsi va respecta contractul.
Când nimeni nu se mai astepta, iar soarta trenului de Husi pãrea pecetluitã, iatã cã s-a gãsit o societate care sã închirieze statia Crasna – Husi! Pe 17 mai, în urma licitatiei, dupã nenumãrate etape, CFR-ul a reusit sã gãseascã o firmã interesatã. Este vorba despre Fulger – Transport Rapid Interurban Cãlãtori SRL, din Bucuresti. Din putinele informatii din contract, cunoscute pânã acum, rezultã cã societatea, pentru cei 34 de kilometri, va plãti anual Companiei, o sumã destul de consistentã, 61.900 lei, fãrã TVA. În 30 de zile, spun oficialii, societatea trebuie sã preia efectiv aceastã sectie. Se pare cã 4 ani este perioada pentru care statia neinteroperabilã Crasna – HusI a fost înfiintatã. Trebuie spus cã închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile şi este în conformitate cu angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenţie, semnată cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană.
Sunt si nelãmuriri!
Dincolo de entuziasm, rãmân însã si câteva nelãmuriri, care, în cel mai bun caz, vor fi clarificate pe parcurs. Aceastã firmã, Fulger – Transport Rapid Interurban Cãlãtori SRL, este totusi înfiintatã abia în mai 2013, cu putin timp înaintea licitatiei, ceea ce face ce investitorul sã fie privit cu putinã neîncredere. Compenseazã însã cu faptul cã a în