Piaţa de private banking, cu cei 4.000 de clienți superpremium și încă 100.000 cu venituri peste medie, a plasat până acum 60.000 de carduri VIP, jumătate din potenţial
Chiar dacă de la izbucnirea crizei și până în prezent numărul cardurilor active de pe piața din România nu a reușit să recupereze terenul pierdut, există un segment care nu a derapat nicio clipă: cardurile premium (gold) și superpremium (platinum și black). Mai mult, potrivit statisticilor BNR și cifrelor oferite de băncile comerciale, ponderea cardurilor premium a crescut constant în totalul cardurilor oferite în ţară, dar nu a depăşit încă 1% la nivelul fiecărei bănci.
Astfel, luând în calcul faptul că segmentul de private banking (existent acum la doar șase bănci) cuprinde, pe lângă cei 4.000 de clienți superpremium și peste 100.000 de clienți din mass-afluent (cei care au conturi cuprinse între 40.000 și 80.000 de euro), care se pot încadra liniștiți la obținerea unui card gold, putem trage concluzia că abia de acum încolo va începe competiția.
În ultima perioadă, au apărut tot mai multe carduri gold, iar segmentul platinum s-a îmbogățit recent cu încă un card emis de BRD. În funcție de veniturile încasate, posesorii de carduri VIP se împart în trei categorii: gold, platinum și black. Dacă în cazul cardului black averea trebuie să fie destul de mare pentru ca banca să ofere cadou clientului un astfel de card, la categoria gold se pot califica mult mai multe persoane. Cu un venit lunar net de 2.000-4.000 de lei, oricine poate accesa pentru un card gold.
În România există, la ora actuală, 16 emitenți de carduri gold: Raiffeisen, Unicredit-Ţiriac Bank, Banca Transilvania, Millennium, Românească, Intesa Sanpaolo, CEC Bank, Credit Europe, ING, Bancpost, RIB, Leumi, OTP, Piraeus, Alpha, Garanti Bank. Dobânzile sunt cuprinse între 15% (Intesa) și 32% (Millennium). Totuși, maj