Piaţa românească de IT&C valorează, în prezent, aproximativ 9,4 miliarde de euro, din care cea mai mare parte aparţine sectorului de telecomunicaţii, respectiv 2,5% din Produsul Intern Brut, potrivit estimărilor realizate de către specialiştii Euroweb, una dintre cele mai importante companii din sectorul telecomunicaţiilor de pe plan local.
'În trecut, România era foarte atractivă pentru investitorii din industria IT&C datorită angajaţilor înalt calificaţi şi a barierelor de intrare scăzute, în special în ceea ce privea crearea de reţele de fibră optică ce puteau fi construite aerian (...) De când a devenit obligatoriu ca aceste reţele să fie trecute în subteran, situaţia s-a schimbat, şi de la o piaţă cu profit mic-costuri mici am trecut rapid la un model care acum presupune costuri ridicate şi venituri mici. Context care nu numai că îi afectează pe jucătorii deja activi aici, forţându-i pe mulţi să reducă investiţiile, costurile şi numărul angajaţilor sau chiar să intre în faliment, dar îi descurajează şi pe investitorii străini care ar putea fi interesaţi să investeasca în piaţa românească, să creeze noi joburi, aducând astfel noi venituri la bugetul de stat (...)', explică Stuart Evers, CEO Euroweb România, într-un comunicat de presă, remis marţi AGERPRES.
Conform estimărilor companiei, în acest moment piaţa românească de IT&C a ajuns la o valoare totală de aproximativ 9,4 miliarde de euro, din care sectorul de telecomunicaţii valorează 3,4 miliarde de euro, ceea ce reprezintă circa 2,5% din PIB.
Specialiştii Euroweb consideră că dacă în 2009-2010 costurile generate de operarea reţelei de fibră optica erau circa 30 de euro/kilometru, în prezent acestea au crescut cu peste 300%, ajungând 100 de euro/kilometru.
'În acelaşi timp, o companie de telecomunicaţii gestionează sute de kilometri de fibră optică în fi