Liderii din învăţământ dezbat în această perioadă posibilitatea reintroducerii admiterii în învăţământul liceal, precum şi la facultate. Ca şi în cazul examenului de Bacalaureat, începând cu 2016, elevii vor susţine examenele după un sistem unic european ce urmează să fie aplicat în toate statele din Uniunea Europeană.
„Liderii din cadrul Comisiei Europene spun că, raportându-ne la diferitele sisteme de evaluare la sfârșit de gimnaziu sau de liceu din Europa, România stă destul de bine. Astfel, ei spun că structura evaluării cuprinde esențialul, spre deosebire de alte țări, însă trebuie puse la punct alte elemente, un învățământ pragmatic, un învățământ cât se poate de aplicat şi care să se concentreze și să aibă la bază tehnologia informațională, dar nu neapărat ca variantă, ci ca sursă de informație imediată și foarte competentă”, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Tulcea.
În ceea ce priveşte dezbaterile privind reintroducerea admiterii la liceu, acesta spune că părerile sunt deocamdată împărţile
„Deocamdată Evaluarea Națională rămâne neschimbată, însă foarte multe instituții din învățământul superior și liceal vor admitere proprie, ei să îi selecteze pe candidaţi după profilul lor, după competențele lor. Sunt convins că la Congresul următor, care va avea loc anul viitor în iunie, vor apărea foarte multe noutăți pentru că acum s-au luat la cunoștință principalele teme care frământă și învățământul românesc și precis că până atunci se vor găsi noi soluții. Practic, până anul viitor vom afla dacă se va da examen de admitere în învățământul liceal sau universitar”, a mai precizat inspectorul general Dumitru Damian.
Liderii din învăţământ dezbat în această perioadă posibilitatea reintroducerii admiterii în învăţământul liceal, precum şi la facultate. Ca şi în cazul examenului de Bacalaureat, începând cu 2016, elevii vor su