Cum a ajuns un autobuz R.A.T.C. suspendat pe podul de la Butelii?
Poliţia Rutieră cataloghează incidentul ca „accident uşor“
Conducerea R.A.T.C. spune că de vină este canicula, care l-a doborât pe şofer la volan
Căldură mare la Constanţa şi cei mai afectaţi par participanţii la trafic. Ieri, un şofer al R.A.T.C. căruia i s-ar fi făcut rău în timp ce conducea, a reuşit să-şi parcheze mastodontul cu partea din faţă dincolo de parapetul podului de la Butelii. Echilibrul a fost perfect şi, pentru că nimeni nu a fost rănit, intervenţia divină a fost imediat pe buzele şi în mintea constănţenilor.
La rece, aşa cum susţine Regia de Transport, accidentul s-a produs exact la prânz, când Adrian Gheorghe Stoica, de 56 de ani, a plecat cu autobuzul către Gară pentru a intra în graficul de circulaţie, numai că pe podul de la Butelii a intervenit neprevăzutul. În urcare, la circa 150 de metri de la bază, şoferul „a suferit o pierdere temporară de cunoştinţă“, mastodontul a luat-o pe contrasens şi s-a înfipt direct în parapet. Ca în filmele de acţiune, partea din faţă a rămas suspendată deasupra unor case, într-un echilibru aparent precar, iar şoferul, buimac, bineînţeles, a „zbughit-o“ pe uşa din spate, pentru a aştepta invitabilul din afara maşinii. Din fericire, acesta n-a mai avut loc, probabil şi pentru că acest tip de autobuze este construit într-un anumit mod şi, în cazul unor accidente de gen, este foarte greu de dezechilibrat. Surse din R.A.T.C. care cunosc mai bine „anatomia“ produselor MAZ, susţin că în poziţia în care s-a oprit autobuzul, doar printr-o catastrofă ar fi căzut peste case, partea din spate, care găzduieşte motorul şi puntea dublă, fiind cu circa patru tone mai grea decât partea din faţă.
Tot ca în filme, la faţa locului au ajuns imediat câteva zeci de poliţişti, medici, pompieri, jandarmi şi alte uniforme, probabilitatea unei c