Lipsa fondurilor, dezinteresul instituţiilor de stat şi întârzierea fondurilor europene sunt problemele fierbinţi cu care se confruntă societatea civilă din România. Procentele sunt în scădere faţă de anul precedent, dar ordinea a rămas aceeaşi.
87 la sută dintre organizaţiile neguvernamentale mizează pe susţinerea financiară a companiilor private, rezultă din studiul realizat de Cult Market Research. Aceeaşi cercetare arată că 74 la sută dintre organizaţiile chestionate au identificat ca problemă principală lipsa fondurilor, 39 la sută - dezinteresul instituţiilor de stat, iar 36 la sută - întârzierea finanţărilor europene.
Noutatea pentru 2013 este interesul pentru domeniul antreprenoriatului social. 88 la sută dintre ong-urile chestionate îl văd ca pe o oportunitate de dezvoltare şi autosusţinere a organizaţiei. Antreprenoriatul social este o afacere care, pe lângă scopul de a face profit, adresează şi o cauză socială, arată iniţiatorii studiului.
În ceea ce priveşte vizibilitatea pe agenda publică, aproape jumătate dintre ONG-uri au afirmat că interesul mass-media faţă de activitatea lor este în creştere comparativ cu anul trecut. Este în creştere şi interesul populaţiei generale, cel mai important mediu de promovare fiind cel online pentru 82 la sută dintre cei chestionaţi.
Datele statistice comunicate de Misterul Finanţelor Publice pentru anul fiscal 2011, arată că peste 1.600.000 de persoane au redirecţionat doi la sută din impozit către 26.000 de entităţi non profit.
Studiul a fost comandat de Petrom şi a fost realizat pe un eşantion de 100 organizaţii neguvernamentale din 20 de judeţe din domenii precum protecţia mediului, programele sociale, educaţia sau sănătatea.
Lipsa fondurilor, dezinteresul instituţiilor de stat şi întârzierea fondurilor europene sunt problemele fierbinţi cu care se confruntă societatea civilă