Un studiu Ernst&Young arată că doar 19% dintre firmele româneşti cred că mita este o practică frecventă, faţă de 37% în Europa de Est
În timp ce 61% sunt de părere că practicile de corupţie sunt întâlnite pe scară largă, numai 1% recunosc angajarea lor în astfel de practici
Potrivit unui alt raport recent al E&Y, ţara noastră se află abia pe locul 9 în Europa, "lider" fiind Slovenia, cu 95 de puncte
Mediul de afaceri românesc este printre cele mai curate din lume, dacă ţinem cont de răspunsurile date de reprezentanţii firmelor româneşti intervievate în cadrul unui studiu realizat de Ernst& Young. Potrivit acestuia, majoritatea respondenţilor din România contestă existenţa mitei şi a corupţiei în apropierea afacerilor pe care le desfăşoară, doar 1% recunoscând că firmele lor sunt angajate în astfel de practici, cum ar fi supraevaluarea veniturilor şi subevaluarea costurilor în vederea atingerii obiectivelor pe termen scurt şi respectarea bugetului.
Pe de altă parte, deşi 61% dintre respondenţii din România sunt de părere că practicile de corupţie sunt întâlnite pe scară largă în România, numai un procent de 17% consideră că firmele locale îşi supraevaluează rezultatele din situaţiile financiare.
Mai mult, dintre reprezentanţii firmelor româneşti care au fost implicate în chestionar, doar 19% au indicat că, în sectorul în care firma lor îşi desfăşoară activitatea, mita este o practică des întâlnită pentru a câştiga contracte, comparativ cu o rată de răspuns de 37% înregistrată în Europa de Est. "Această afirmaţie a fost susţinută şi de cei 59% dintre respondenţii români, care consideră că oferirea de cadouri, bani sau alte atenţii pentru a câştiga sau menţine o afacere nu poate fi justificată pentru a ajuta o companie să supravieţuiască, nici măcar în situaţia unei recesiuni economice", se arată în studiul Ernst&Young.
Altfel sp