50 de metri de cale ferată sunt mină de aur pentru băieţii isteţi care au avut inspiraţia să-i cumpere sau închirieze. Este vorba despre un tronson minuscul care face parte din traseul Seciuri-Craiova (aprox. 90 Km), exact pe unde circulă de obicei trenurile încărcate cu cărbunele CEO spre termocentrala de la Craiova. În proprietatea cui au ajuns cei 50 de metri şi cum s-a făcut tranzacţia – sunt întrebări la care vor trebui să răspundă cei din conducerea companiei energetice. Cert este că pentru folosinţa acestora, complexul plăteşte sume consistente. Iniţial s-a speculat că o firmă care aparţine unor milionari de top din Braşov este cea care încasează bani de la Complexul Energetic Oltenia pentru acel tronson, însă reprezentanţii acesteia au negat acest lucru.
CEO plăteşte gras pentru că foloseşte liniile ferate ale unor milionari
Directorul Diviziei Miniere a Complexului Energetic Oltenia, Daniel Antonie, a declarat, la postul local de televiziune Acces TV, că unul din motivele pentru care nu se redeschide cariera Bustuchin este că aceasta ar avea desfacere numai la Sucursala Electrocentrale Craiova, iar un tronson de cale ferată de pe ruta Seciuri-Albeni a fost vândut. „O parte din această cale ferată, mai exact 50 de metri, a fost privatizată. Deja noi plătim pentru folosinţa acestui tronson”, a afirmat Antonie.
Despre ce este vorba de fapt: Societatea RC-CF Trans Braşov, parte a companiei Regiotrans, care aparţine milionarilor de top Iorgu Ganea şi Costel Comăna, a închiriat, la data de 15 martie 2012, de la CFR SA, pentru o perioadă de patru ani, câteva tronsoane de cale ferată aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile aferente Sucursalei Craiova. Potrivit unor informaţii, chiria anuală care va fi plătită pentru acestea se ridică la 1,96 milioane lei, fără TVA, contractele fiind atribuite în urma unei licitaţii publ