După ce a lansat şi promovat primul său lung metraj, “Tatăl-fantomă”, în calitate de scenarist şi regizor, Lucian Georgescu a revenit în industria de publicitate, propunându-ne o nouă definiţie a ceea ce înseamnă advertisingul şi „renovând” agenţia căreia i-a dat viaţă în urmă cu un deceniu: GAV.
Deşi au trecut douăzeci de ani de când a intrat în lumea publicităţii, regizorul refuză eticheta de publicitar. „Am fost şi voi rămâne un creator de conţinut şi în niciun caz unul de ambalaj”, spune răspicat Lucian. În 2003, după zece ani de advertising, a decis să părăsească BBDO. Nu mai voia să facă publicitate, aşa că a înfiinţat la acea vreme prima şi pentru multă vreme singura companie specializată în marketing cultural din România.
Nu conduce motociclete cu 200 de km/h, nu face bungee jumping şi nici nu este tentat să calce pe cărbuni încinşi. Cu toate acestea, s-a ferit întotdeauna să facă lucruri banale; a fost şi este ceva obişnuit pentru un regizor să lanseze concepte inovative. Lui Lucian nu-i este deloc teamă de necunoscut, ba chiar ar putea spune că reprezintă o provocare necesară. A căutat mereu să dea naştere unor proiecte inedite care, deşi cei din jur le respingeau iniţial, au ajuns să aibă un succes răsunător. Revenind la marketing cultural, Lucian este omul din spatele Capitalei Culturale Europeane 2007. „Eu o consider singura campanie reală şi eficientă de brand de ţară şi prima care a pus pe tapet în mod vehement şi original o marcă naţională cu awareness mondial – Transilvania. Noi acum nu facem altceva decât ceea ce ştim mai bine: creaţie de conţinut. Am trântit oul lui Columb pe masă şi oricine va veni să revendice un loc va fi întotdeauna doar al doilea după GAV!”, spune cu mândrie regizorul.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro