Publicatia Financial Times a publicat un articol la sectiunea sa de comentarii in legatura cu podul peste Dunare dintre Calafat si Vidin.
"Orasul bulgaresc Vidin de langa Dunare are un aer oarecum parasit. Fluviul de culoare gri curge incet pe langa un lung mal de blocuri de beton, care se afla in apropierea padurilor din Romania.
Printre trotuare crapate, monumentele comuniste vandalizate si magazinele inchise, exista, totusi, cateva urme ale unui trecut nobil: un cartier vechi si cetatea Baba Vida, ridicata pe fundatia unui oras antic", se arata intr-un comentariu publicat pe blogul BeyondBrics al Financial Times.
Ele reprezinta dovada ca Stambul Kapiya sau Poarta Istanbulului a fost un important centru intr-o retea europeana imperiala si comerciala.
Desi imperiile au disparut, Vidinul ar putea sa recapete pozitia importanta in arterele comerciale ale continentului. La 14 iunie a fost inaugurat un nou pod peste Dunare, care leaga Vidinul de orasul romanesc Calafat.
Acesta are 1.971 de metri lungime, iar costurile au ajuns la 300 de milioane de euro, fiind al doilea care leaga cele doua tari.
Noul pod peste Dunare - "New Europe Bridge", in presa straina
Desi Romania si Bulgaria sunt luate "la pachet" de straini, cetatenii lor se uita adesea cu mirare unii la altii peste Dunare, avand in vedere diferentele istorice si lingvistice.
Un alt pod, in aval, intre Ruse si Giurgiu, a fost construit abia in 1954 si, in prezent, nu mai poarta numele de "Podul Prieteniei" dat in perioada comunista.
Insa principalul scop al acestui proiect de infrastructura este sa micsoreze durata calatoriei intre sud-estul Europei si centrul si vestul continentului.
Principalele rute balcanice sunt ingreunate de traficul infernal dinspre Turcia. Desi un numar de coridoare euro